2014. február 16., vasárnap

Meggy-zselével, marcipánnal töltött mákos muffin és sütinyalóka

Sziasztok, már rég blogoltam új receptet, de a február teli van szülinapos családtagokkal, úgyhogy most sokat sütök. Az első ünnepeltnek valami különlegeset szerettem volna, és most is sütés közben jöttek az ötletek. Tortára nem volt időm, úgyhogy az óriásmuffin mellett döntöttem, úgyis akkora mint egy egyszemélyes kis tortácska. Készítettem egy mákos muffint a bögrés mákos alapreceptből.

Hozzávalók:
(Az alap recepthez 2,5 dl-es bögrére van szükség)

2 bögre liszt
2 bögre mák
1, 5 bögre cukor
2 bögre tej (kb)
4 egész tojás
25 dkg margarin
1 cs. sütőpor
1 cs. vaníliás cukor

Elkészítés:

Kicsit meglangyosítottam a margarint, robot géppel hozzá kevertem a cukrot, a tojásokat, sütőport, vaníliás cukrot, mákot, majd felváltva a lisztet és a tejet kisebb adagokban. Háromnegyedig adagoltam a muffin formákba, és 190 fokon a kis muffinokat 25 a nagyobbakat 35-40 perc alatt készre sütöttem.

Amíg sültek a muffinok, egy nagy üveg meggybefőttet felforraltam, és 3 evőkanál keményítővel besűrítettem.

Mikor kihűltek a muffinok, levágtam a tetejüket, kikanalaztam a belsejüket, tettem egy kis adag meggyzselét bele, aztán ráhelyeztem egy kör alakú marcipán lapot, és még egy nagy adag meggyet, majd rátettem a tetejét, aminek szintén kikanalaztam a belsejét.



A sütit köszöntés előtti estén készítettem el, így másnapra a marcipán is kellemesen krémes állagot vett fel a meggy nedvességtartalmától.














Sütinyalóka

A kikanalazott muffin tésztát apróra morzsoltam, hozzágyúrtam a maradék meggyet, és kis golyókat formáltam belőle, és hagytam őket kicsit pihenni a hűtőben.

Hurkapálcikát olvasztott csokiba mártva beleszúrtam a meggyes-mákos gombócokba, ismét lehűtöttem. Ezek után már csak megforgattam egy kis csokoládéban, és el is készült a pálcikás finomság.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.