2013. december 31., kedd

Hókifli

Sziasztok, üdvözlök mindenkit. Az év utolsó napjára hoztam egy hókifli receptet, amit az ünnepek alatt kaptam. Még sosem készítettem ilyen hókiflit, úgyhogy gondoltam kipróbálom. Nagy örömöm leltem benne, mert elsőre nagyon finomra sikerült, kívánom, hogy mindenki így járjon vele :)

Hozzávalók:

A tésztához:

50 dkg liszt
25 dkg margarin
egy csipet só
1 kis pohár tejföl

A töltelékhez:

25 dkg ízesített gesztenyemassza
2-3 ek baracklekvár

szilvalekvár

Elkészítés:

A lisztet keverjük el a csipet sóval, majd morzsoljuk el vele a margarint. Adjuk hozzá a tejfölt, és gyúrjuk össze. Tegyük a hűtőbe pihenni fél órára. Amíg a tészta pihen reszeljük le nagy lyukú sajtreszelőn a gesztenyemasszát, és keverjük el egy kis lekvárral, hogy lazább legyen. Vigyázzunk, ne legyen túl puha a massza, nehogy kifolyjon sütés közben.
Vegyük ki a tésztát a hűtőből, nyújtsuk ki jó vékonyra, és kis háromszögekre daraboljuk fel. Tegyük a tölteléket a széles végébe, majd tekerjük fel. Én megkentem felvert tojással a háromszögek csúcsait, hogy ne jöjjön szét feltekerés után. Tölteléknek bármit választhatunk, ki mit szeret.
Süssük 190 fokon 20-25 percig a kiflik méretétől függően. Még forrón hempergessük meg átszitált porcukorban, aztán próbáljuk meg kibírni, amíg kihűl :)

Minden kedves olvasómnak nagyon boldog újévet kívánok, remélem hogy sikerült megédesítenem 2013 utolsó hónapjait! 


Jövőre ugyanitt :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.