2013. december 7., szombat

Charlotte torta


Egy jó kis fahéjas latte sok mézzel. Ha már korán kell kelni, és beteg is az ember legalább kis kényeztetéssel induljon a nap nem igaz?!
Ahogy kinéztem az ablakon eszembe jutott a tegnap este, hogy milyen erős szél fújt. Már akkor is azt gondoltam, hogy remélem ezen az éjszakán mindenkinek lesz hol meghúzódnia a hideg elől! Azt hiszem az időjárás tökéletesen tükrözi, az emberek hangulatát. Mindig aggódunk valamin, mindig idegesek vagyunk. Pedig egy mosoly annyi mindenen segít. Nem mondom, a problémákat nem oldja meg, de lehet hogy könnyebb, ha néha más szemmel nézünk a világra. Egy mosollyal. Hihetetlen mennyien meg tudnak lepődni egy kis kedvességtől. Érdekes. Igazából sajnálom, hogy azt látni manapság mindenhol, hogy az emberek nem figyelnek egymásra. De tényleg, ahogy egymásnak mennek az utcán, nem adják át a helyet a villamoson annak akinek szüksége lenne rá. Olyan mintha mindenki szemellenzőt viselne. Már nem számít semmi, csak hogy minél több pénzt vigyünk haza, és minél értékesebb dolgokat vásároljunk karácsonyra, mert az a menő. Persze adom, hogy a pénz nagyon is fontos, de nem lehet mindent megvenni rajta...

Na de, süssünk valamit. Az első adag finomság csütörtökön került ki a sütőmből, és bár nem egy nagy szám, ismét a már megírt pudingos kekszet sütöttem - csak most márványosra gyúrtam a vaníliásat és csokisat keverve - a kollégáknak csináltam belőle kis mikulás csomagokat egy-egy kocka jégcsokival. Jó érzés volt készíteni, elképzeltem hogy fognak neki örülni. Igazából, szerintem ebben rejlik a finomság.
Aztán még ki sem hűlt a tepsi, máris neki kezdtem pénteken a tortának, hiszen ismét ünnepelt a család. A szülinapos nagyon szereti a desszerteket, de nem szereti ha valami túl édes és odavan a gyümölcsös túrós édességekért, úgyhogy készítettem neki egy charlotte tortát erdei gyümölcsös túró töltelékkel. Már akkor tudtam, hogy imádni fogja, mikor még csak elképzeltem, miket fogok beletenni :) Be is jött :)

És itt a recept:

A piskótához a szokásos receptet használtam, csak most 7 tojásból készítettem, bár kicsit vastagra sikerült, úgyhogy legközelebb szerintem 6 tojásból csinálom. Mivel először piskóta tekercset készítettem, ezért a tésztát egy nagy lapos tepsibe sütőpapírra terítettem szét, így elég volt neki negyed óra sütés. A piskóta tekercsnél fontos, hogy mikor elkészült kicsit hagyjuk hűlni, hogy ne égessük meg a kezünket, aztán (miután eltávolítottuk a sütőpapírt) nedves konyharuhára terítve kell feltekerni lassan  nehogy törjön a tészta, és hagyni kihűlni. Én most egy üveg szilvalekvárral töltöttem meg, majd visszatekertem a konyharuhába. Nem biztos hogy ez a legtutibb módszer, de én most így csináltam.

Amíg összeállt a tekercs készítettem egy kis tölteléket:

50 dkg túró
2 dl tejszín
tejföl
cukor
40 dkg erdei gyümölcs mix
zselatin.

A túrót áttörtem a legkisebb lyukú szűrőn, aztán felvertem a tejszínt egy habfixálóval - ez nem feltétlenül szükséges - majd ezt és kb. 1,5 dl tejfölt hozzá kevertem a túróhoz. Ezek után elkezdtem evőkanalanként hozzáadni a cukrot, azt hiszem 7 ek lett a vége, közben mindig megkóstoltam, hogy ne legyen túl édes.Belekevertem a gyümölcsöt, majd 2 kis csomag étkezési zselatint.

A piskóta tekercset felszeleteltem, kibéleltem vele egy tálat, majd tettem bele egy adagot a krémből, aztán megszórtam vastagon natúr cukrozatlan kakaóporral és rákanalaztam a maradék krémet, s a végén beterítettem piskóta tekercs szeletekkel. Sutty be a hűtőbe, aztán másnap... volt nagy falatozás :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.