2013. december 27., péntek

Bailey's házilag

Talán 12-13 éve készítettem el először ezt az italt, és elég sokáig nem is vettem elő a receptet, de az utóbbi két karácsony alkalmával kikukucskált a receptfüzetem a konyhaszekrényből...

Hozzávalók:

1 l tej
1 l habtejszín
40 dkg cukor - ez lehet kevesebb is
2 cs vaníliás cukor
1,5 cs főzés nélkül készíthető mogyorós pudingpor
1-2 tejszínes mogyoróaroma
0,5-0,7 l whisky / rum kinek hogy ízlik

Elkészítés:

A tejet a tejszínnel és a cukorral, vaníliás cukorral felforraljuk. Ha keletkezik hab a tetején, kanalazzuk le, tejeskávéba szuperfinom. Várjuk meg amíg kihűl és adjuk hozzá a tejszínes mogyoróaromát, majd a pudingport. én külön tálban elkevertem a pudingport, majd fokozatosan adtam hozzá a tejszínes keveréket, míg elég híg lett ahhoz, hogy az egészhez hozzáönthessem. Végül jöhet az alkohol. Aztán zutty a hűtőbe. Akkor az igazi, ha pár napig hagyjuk összeérni az ízeket. Körülbelül 2,5 - 3 l lesz belőle. Karácsonyi ajándéknak is kitűnő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.